Jou maken ze niet gek

Omgaan met Agressie

Winkelmedewerkers worden steeds vaker geconfronteerd met verbale agressie. Normen en waarden vervagen. Ongewenst gedrag tegen medewerkers heeft een grote impact en veroorzaakt soms vergaande consequenties. Medewerkers voelen zich daardoor minder veilig en soms zelfs bedreigd. Het gevolg daarvan is dat zij dreigen af te haken en in uiterste gevallen in de ziektewet terechtkomen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Kennismaking (met eventuele mogelijkheid inbreng van eigen ervaringen)
  • Wat is verbaal geweld? 
  • Wat doet verbaal geweld met ons? 
  • Hoe ga ik om met verbaal geweld? 
  • Communicatie als wapen tegen verbaal (communicatieve vaardigheden)
  • Ons gedrag op stress (ken jezelf en weet hoe je reageert)
  • Lichaamsreactie op verbaal geweld of stress
  • Jezelf en de situatie onder controle houden
  • Omgaan met verbaal geweld (stappenplan)
  • Theorie in de praktijk (rollenspel)

 

Jij weet na de training verschillende vormen van (verbale) agressie te onderscheiden en bent je meer bewust van je handelen in reactie op de agressor. Na deelname voelt je je mentaal weerbaarder en kan je in dergelijke situaties proactief blijven functioneren, zodat jij dergelijke uitdagende situaties op kan lossen.

ik ben geïnteresseerd

Voor wie

Voor verkoopmedewerkers, leiddinggevenden en ondernemers in de detailhandel.

Over de cursus

location_on

Retail & Business Academy, Schipperswal 36 in Roermond

of incompany (op verzoek)

insert_invitation
Duur: 0-1 maand

1 dagdeel

Kosten

Op aanvraag

Te behalen

Bewijs van deelname Omgaan met Agressie.