Jij spreekt de taal van de klant

Frans op de Winkelvloer

In de detailhandel is het belangrijk dat je de klant in hun eigen taal aanspreekt. In deze taaltraining leer jij je spreekvaardigheid gericht op de winkelvloer te vergroten. Met name de beheersing van de Franse taal wordt door de meeste detaillisten en medewerkers zwaar onderschat. Het gaat hier om een belangrijke buitenlandse taal binnen de detailhandel.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Klanten begroeten en welkom heten, afscheid nemen.
  • Zich kort voorstellen en vragen naar persoonlijke gegevens van de klant.
  • Reageren op vragen van de klant.
  • De klant de weg wijzen in de winkel.
  • Afrekenen aan de kassa (kennis van getallen).
  • Basiswoordenschat gebruiken (spreekvaardigheid) en begrijpen (luistervaardigheid) rondom de thema's: kleding, passen, maten, kleuren, materialen, prijzen, kassa (cijfers) en betalen.

 

Doel is dat:

  • Jouw spreekvaardigheid - toegespitst op de winkelomgeving - is vergroot.
  • Jouw vertrouwen is gegroeid om de taal daadwerkelijk te gaan spreken.
  • Je hebt meer achtergrondinformatie over de cultuur.
  • Jij geeft de klant een bijzonder gevoel van welkom en shoppingbeleving.
ik ben geïnteresseerd

Over de cursus

location_on

Retail & Business Academy, Schipperswal 36 in Roermond

of incompany (op verzoek)

insert_invitation
Duur: 1-3 maanden

10 lessen van 2 uur

Tijdstipkeuze:

- 09.00 - 11.00 uur 

- 19.00 - 21.00 uur

 

Kosten

Op aanvraag

Te behalen

Bewijs van deelname