Jou zien ze graag komen

Bejegening en het belang van zorgvuldige communicatie

Samenwerken en goed communiceren is belangrijk in je werk. In deze training leer je zoal de basisvaardigheden van communicatie en hoe je communicatiestoringen en -problemen kunt voorkomen. We gaan daarnaast in op samenwerken binnen de organisatie waar je werkt. Feedback geven en ontvangen is vaak lastig, daarom besteden we hier ook aandacht aan.

De volgende onderwerpen komen aan bod

Goed communiceren, samenwerken en hoe je met iemand omgaat zijn heel belangrijk. In de training Samenwerken en communiceren krijg je veel theorie, maar uiteraard ga je daarnaast ook praktisch aan de slag.

De inhoud van de bijeenkomsten:

  1. Samenwerken binnen de context van de organisatie, aspecten van samenwerken, cliëntgerichtheid en cliënttevredenheid.
  2. Het communicatieproces en de communicatiedoelen. Relatie en betrekkingsniveau in   samenhang met bejegening. Het ontstaan van communicatiestoringen en   communicatieproblemen en hoe je deze kunt voorkomen.
  3. Basisvaardigheden communicatie. Luisteren, luisterhouding en luistergedrag,   samenvatten en doorvragen.
  4. Feedback geven en ontvangen. Het belang en de opbouw van een feedbackboodschap.

ik ben geïnteresseerd

Voor wie

  • medewerkers binnen de zorgsettingen
  • medewerkers facilitaire dienst of serviceorganisatie

Tijdens de training stemmen we de beginsituatie van alle deelnemers af. Voor iedere beginsituatie stellen we een passend traject samen.

Over de cursus

location_on

Incompany of

locatie Gilde Opleidingen

insert_invitation
Duur: 1-3 maanden

4 bijeenkomsten van 3 uur

notifications_active Startmoment: in overleg met de organisatie.

Kosten

Prijs op aanvraag.

Te behalen

Bewijs van deelname Samenwerken, bejegening en communicatieve basisvaardigheden.

Over jou

Communicatief sterk
Communicatief sterk
Luistervaardig
Luistervaardig
Openstaan voor feedback
Openstaan voor feedback
Teamspeler
Teamspeler